23 september 2010

Det kostar... Att ligga på topp!

Var ut en sväng i går kväll med en kompis, blev både mat och alkohol!!

Vi gick till Östgöta, där är det alltid trevlig och god mat. Åt en snuskigt god hamburgare med brieost på och bacon samt klyftpotatis, till det blev det ett gott glas rött och som "efterrätt" blev det ett till glas rött...

Sen gick vi vidare och drack ett glas öl och fortsatte snacka skit. Och skratta... Va skönt det är att få skratta en massa, både kroppen och psyket mår så gott efter.

Vi bestämde att vi ska försöka gå ut och äta runt 20:de varje månad och ta en öl eller ett glas vin till det, vi är båda småbarnsmorsor som jobbar heltid och ska hinna med allt det andra som alltid ska göra.
Ibland behöver man få gå ut och äta, dricka och skratta....

Får se om det går att få till en date varje månad, skulle vara kul om det gick.

Gissa om jag sov gott när jag kom hem, var hemma tidigr strax efter 21.30 men kroppen var helt slut.

Hade jobbat innan och gått hem tidigare för att gå med Jonna till VC ( misstänkte att hon kanske dragit på sig en uvi, men icke och skönt är det ) sen gick vi till folktandvården ( som ligger väg i väg med vc ) för Jonn har sagt ett tag att hon har ont i en tand... Då fick vi komma in på en gång ( tydligen hade dom en avbokning ) och kolla alla tänder som såg jätte fina ut.
Sen var det till att sjynda sig hem och lämna trollungaran och peta sig i väg till middagsdaten.... Tycker ni att jag verkar stressad??? Nä inte jag inte.... Absolut inte!! ;)

Idag är jag skit seg och vill mest av allt bara sova, ungarna har jag varit och lämnat hos farmor och dom kommer inte hem förrän på lördag...
Det straffar sig alltid att gå ut och ha trevligt, man är ju alltid trött dagen efter.
Hemma själv för första gången på över 4 år...

Förresten så vann jag 75 kr på trisslott, tog 3 nya och vann åter igen 75 kr på en av dom... Då är det väl mening att man inte ska köpa nya eller hur??!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar