8 september 2010

Ang. superkrafter

Ja här hemma är det väldigt snack om superkrafter.... Det har ju varit väldigt popis sedan jag vet nte när med spiderman ( särskillt för Jonna ) som äger säkert 6 t-tröjor med spiderman. Jag har fått av en arbetskompis en mjukis spiderman som hon har i sängen.

Nu är det så att deras komis Morris har sagt till dom att tjejer minnsan har superkrafter och det är ju sanningen nu i deras lilla värld.

Till saken hör att Ester just nu är i en "fas" i sitt liv då hon inte har lyssnat på sina fröknar, inte velat städa på dagis och varit allmänt arg ( till och från ) på det mesta.
Men dom 2 senaste dagarna har det vänt och fröknarna har rapporterat att hon nu varit duktig och tom fått en stjärna i kanten på blocket ( somdom skrivet det som ska sägar till föräldrarna ).
Så igår på vägen hem pratade vi åter igen om superkrafter man kan ha eller vill ha, jag sa att jag ville kunna flyga och det vill ju båda tjejerna också ( skulle ju vara rätt coolt om man kunde flyga till jobbet eller snabbt ner till ica om man glömt och handla något ).
Och då passade jag på att säga till E att du vet väl att du idag använde en av dina superkrafter på dagis?? Nä det kände hon inte till... Då sa jag att jo, du var ju duktig och lyssnade på dina frökanr och det är en riktigt bra superkraft!!
Då var hon jätte stolt och höll med om att hon hade använt det då...

Så i morse påminde J henne om det och mycke riktigt idag när jag hämtade hade allt varit jätte bra och hon hade lyssnat på dom. Så nu har E superkrafterna : Vara snäll på dagis, lyssna på sina fröknar och flyga ( men det vill hon tydligen inte visa fröknarna ).
Jonnas superkrafter är att hon kan flyga och är stark.

Jag blir så sjukt stolt över mina små bönor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar