21 september 2010

Shit!

På torsdag åker min kära sambo till London med en kompis och ska vara borta till på tisdag em... Det kommer kännas tomt här utan honom, det är inte så ofta han åker bort utan det brukar ju vara jag som flänger och far. Kan tänka mig att det ska bli skönt för honom att få resa bort lite och få bara vara Jonas och inte pappaJonas hela tiden.
Jag vet att jag själv älskar att resa och kan bara inte få nog av det och visst är det kul att resa med barn men det kan vara skönt att få resa själv och få sakna sin underbara familj också.

Men till det som är SHIIIIIIT, jag ska lämna ungarna på torsdag till deras farmor och farfar och egentligen skulle jag hämta dom igen på fredag efter jobbet, dagis är nämligen stängt på fredag och jag är inte ledig...
Så då ska jag stressa lite på torsdag och föröska gå tidigare för att hämta dom i vettig tid så det inte blir jätte sent till att dom är hos farmor, sen ska jag försöka skynda mig tillbaka till farsta så jag kan dra av ett spinningpass och sen gå hem...
Men snälla söta farmor tycker synd om mig som sak stressa i 2 dagari rad ( tor och fre ) så hon tyckte jag kunde hämta dom innna gympan på lördags morgon...
Och nu till det stora SHIIIIIIT, jag kommer allså vara hemma själv här i 2 nätter i rad utan man och barn!! Detta har inte hänt på över 4 år, ja allså inna jag fick barn!!

Undra om man kommer kunna sova?? Tänk att i 2 nätter kunna sova utan att bli störd av någon, inngen som snarkar brevid en eller något barn som gråter i sömnen eller tappat bort sin katt ( som då ligger precis brevid handen... ) eller någon som är kissnödig och inte hittar till toan utan går runt och små gråter för sig själv...
Jag kommer i varje fall inte kunna skylla på någon annan om jag inte kana sova, för då är det helt enkelt mitt eget fel...

Vad ska man göra på en fredagskväll utan ungar och man?? Ska an slänga sig på soffan och se en massa filmer man inte tidigre sett, kanske ett gäng kärlekskomedier??
Ja det tåls att fundera på... Spänande sak det i varje falll bli!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar