18 september 2010

Baka, baka liten kaka...

Då har man varit på affären och handlat saker till att baka för ca 350 kr...

Det är mycket som ska fixas idag, det ska bakas bullar ( med både kanel och choklad smak ), bondkakor och prinsessbollar ( chokladbollar med fin strössel ) och imorgon ska det ju göras tårta.

Vad på väg ner till affären när Jonas påminnde mig om tårtan, den hade jag helt glömt bort... Hade varit fint imorgon när alla kommer att komma på det då!!

Nu håller jag på med bullarna, resten kan vi göra under dagen, tjejerna tycker det ska bli skit kul at baka lite och jag tycker det är roligt att göra lite tillsammans med dom.

Sen ska vi även städa lite här hemma och tjejerna ska sortera bort lite leksaker som ej är aktuella längre så det "om" det kommer nya imorgon kan få plats.

När damerna lägt sig i kväll är det jag som ska slå in alla presenterna, tror det får bli en öl eller ett glas sangria ( köpte en flaska i sommras uppe hos morsan som inte änns öppnats... )  till det så kanske jag tycker att det är lite roligare och känner att det är helg, men känner jag mig själv så glömer jag bort det och kommer på det när jag är klar och då är det försent!

Men nu ska det bakas som aldrig förr!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar