7 april 2011

Så trist!

J och Lilla E är fortfarande sjuka... J har bihålleinf och har varit på en akutid på någon jourvvc på söder och ska nu börja med antibiotika... E snorar som bara den och behöver nässpray ( som vi tydligen inte hade hemma ) J ska fixa det.
Har vi otur så blir Lilla J också sjuk, hon klagade på huvudvärk när jag hämtade henne och tydligen hade hon sagt det tidigare på dagis också. Men fröknarna trodde mer att hon kanske sa det efter sin lilla incident vid lunchen då hon tydligen inte kune sitta still och hade ½ ramlat av stolen och hamnat med ansiktet i maten, som tur var så var inte grytan allt för varm och hon brände sig inte... Men hela hon var full med mat och fröknarna och även hon blev rädda!
Men hon har även ratat middagen hon glatt åt igår och jag lirkade i henne lite natutell yogurt med mosad banan och lite jordbubbs sylt i samt 1/3 banan.
Tydligen har en kompis till henne även kräkts idag på dagis, eller rättate sagt ute i parken när dom ute på fm... Så vi får se om han sak bli förkyld eller om vi ska ha hem magsjuka ( igen.... ).

Själv fick jag lov att hoppa över min träning idag då J kände att han inte orkade mer idag och tur var väl det för då kunde han åka till Dr i stället. Jag hoppas verkligen att jag klarar mig från att bli sjuk, äter både ProbiFrisk, Feritamin och Kalcium tabletter. Så jag håller både tummar och tår för att jag klarar mig, vet bara inte hur länge man ska komma undan?

Att ge sig ut i kväll och prov jogga är bara att glöma, det stormar ju som bara den ute...
Får försöka boka liten semester till solen istället, vilket aldrig är fel!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar