25 april 2011

7:de löprundan gjord

Nu har jag sprungit 7 gånger och kan säga att det går lättare och lättare... men det är länge kvar tills jag kan springa jätte lång och säga att jag gillar det mycket!
Men jag kan säga att jag hatar det inte.... I morse blev det 2,7 km och det får räcka just nu, igår pausade jag då det dagen inna det kändes lite skumt i höften men det är borta nu :)

Idag var det även invägning ( väger mig varje måndag ) och nu är det inte alls långt kvar till mitt mål, bara 0,8 kg och det kan jag någ fixa på 3 v tror jag. För 20 maj tänkte jag lägga ner min diet, inte helt men så till den stora delen att jag kommer inte köra online och väga allt jag äter. Tycker att jag har lärt mig på dessa 4 månaderna hur jag ska äta och inte äta samt träna för att gå ner.
Det nästa stora steg blir att försöka hålla vikten... Tror det kommer att krävas en del men allt går om man vill.

Om jag har kommit igång bra med träningen, tänk hade någon frågat mig i dec om jag skille jogga om 3½ mån så hade jag nog sagt aldrig! Men som sagt jag gör det nu på morgona och gillar det, man blir riktigt pigg av att röra sig och få ljus på sig.

Nu hoppas jag bara att jag ska hitta en cykelreparatör här i närheten så jag kan laga min punkhoj som tyvärr har gått och fått punka på framhjulet. Sen ska jag bara måla klart den så kan man börja cykla till jobbet även på morgone, så sjukt skönt det är!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar