9 april 2011

Kanske går det mot ljuset...

Lilla E har scharlakansfeber, det såg dr på närakuten på en gång men tog prov endå och mycket riktigt hon hade rätt... Så det vara bara att åka och hämta ut pencillin och börja medicinera på en gång. Tyvärr kommer det nog att bli en liten strid och mutor varje gång hon ska ha sin medicin ( 2 ggr om dagen ) då hon verkligen inte gillar den utan tycker den smakar konstigt. I morse blev mutan en oliv ( stor grön oliv ), hoppas hon köper det i kväll också... Medicinen ska tas i 10 dagar!

Jag kan bli så arg på vc som bara ställde diagnosen impetigo utan att äns ha kollat på henne, hon som hade "rådgivningen" är INTE dr utan en sjuksköterska. Vem fan är hon att ställa diagnos i telefon och sen säga att om ett barn är medtaget inte innebär någon fara....

Nu är det bara att hoppas på att Lilla J nte bli sjuk också, hon hade feber igår kväll men verkar må bättre idag, tyvärr ( igen ) så smittas detta i 2-3 dagar och vi vuxna kan tydligen inte få det utan vi får halsfluss... Jag hatar att ha halsfluss, har haft det 2 ggr senaste åren och mått riktigt skit.
Tydligen enligt dr måste jag ha symtom i 1 dygn innan jag söker hjälp också ( varför vet jag inte ) så om jag får det  kommer jag att må piss 1 extra dyng med andra ord!

En sak är säkert, helgen kommer att bli super lugn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar