9 april 2011

Årets första löparrunda

Nu är det gjort, jag har sprungit årets och mitt livs första frivilliga löparrunda. Men jag kan nog inte riktigt säga att jag tyckte det var så roligt, gillar ju inte att så mycket att springa men jag tror och vill att jag ska lära mig att gilla det.

Så när familjen satt sig för att äta frukost så drog jag på mig dojjorna och drog ut och sprang en liten runda, tror den var runt 1½ km, inte längre än det och efter kändes det bra. Kanske gör jag om det i morgon på morgonen innan frukosten.
Det har varit väldigt lite träning denna vecka då det mest består av att familjen är sjuk... Ställde in både Core bosu i torsdags kväll och spinningen idag. Får ta tag i träningen riktigt nästa vecka, har redan bokat in 3 favo pass, core på måndag, spinning både tor och lör. Så det går ingne nöd på mig kan man väl säga.
Har även kört lite hemma träning på kvällarna med situps, armhävningar, plankan och sidoplankan så lite har jag fått gjort.
Och nu en liten löparrunda, så försöka hitta en slinga som man kan spinga och ha lite koll på hur kång den är och sen föröska springa den 1-2 ggr i veckan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar