25 augusti 2011

Vilken lyx

J har idag varit hemma med feberhönan (som för övrigt håller på att friskna till) och då har han passat på att göra en asgrym gryta med massa goda smaker så som kaffe, porter öl, paprika, spiskummin och lime.
Jag var ner på mataffären och köpte nästan 1½ kg högrev (som kostade 35 kr kilot... ) så det blev en stor gryta som vi alla åt av till middag och vi lät kan äta av hela familjen en hel måltid till så man kan säga att det blev 8 portioner av det köttet.
Vi skulle kunna äta flera portioner men efter osm jag inte äter potatis till så blir det lite mer gryta och J äter nästan en portion som egentligen skulle kunna vara två...

Imorgon ska jag nog köpa några kilo till och sen blir det storkok här hemma i helgen, kanske ska vi göra varsin gryta och se vems som blir bäst?

Men det som var lyxen var att slippa handla hem maten efter jobbet och sen ställa sig och laga maten.. Nu handlade jag i och för sig men inte något som skulle lagas till, men att få sätta sig ner och njuta av någon annans mat som för övrigt var grymt go.... Det kallar jag LYX!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar