26 augusti 2011

Idag börjar mitt nya liv

Idag (samma dag som lönen kom) så började mitt / vårat nya ekonomiska liv... Nu ska det vara (bli) slut på att impulshandla och småshoppande.
Så jag får allså inte handla läppstift på lunchen, handla skor (klack) efter jobbet och inga onödiga kläder till ungarna.

Vi ska lägga pengar i en matpott som vi sedan ska använda hela månaden till all matinköp, vi ska även lägga undan en summa pengar varje månad som ska sparas osv...
Det kommer inte finnas utrymme för att impulsresa till Spanien mer och det är till att handla mat ekonomiskt.
Visste tror jag på detta men det känns som jag gör lite slut med mig själv, jag är ju en shoppoholic och mår ju bra av att shoppa. Finns inget bättre när man känner sig nere som att gå in och unna sig något man just då tycker är speciellt.

Denna budet ska vi försöka ha i 1 år och jag tror det kommer göra oss alla gott i slut endan, men det känns lite så tungt just idag då det började.

Undra om jag säljer saker på tradera och blocket om dom pengarna måste ingå i denna buget? Tycker i så fall att jag kan använda som hur fan jag vill och i så fall kommer dom gå till att handla helt onödiga saker som... Inte fan vet jag!

Men idag handlade jag faktiskt just 1 läppstift... Med en värdekupong på HM för 100 kr och sedan en rabattkupong på 20% och det slutade med att jag fick tillbaka 5 kr... Ingen dålig affär tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar