29 juni 2011

Att man aldrig lär sig?

Har intehunnit och inte riktigt tagit mig tiden att hämta ut nya linser, dom kom förra veckan. Dom har legat hos synoptik sedan förra veckan och då hade jag ju linser, bara mindre än jag trodde. Detta märkte jag i fredags när jag tog sista paret och då var det ju midsommarafton och inget öppet...

Så jag snålade in och använde dom i 2 dagar i stället för 1 dag som det är mening och sen om jag på i måndagsmorse att jag kunde använda ett par linser jag har sedan tidigar, månadslinser som man kan sova med ( helt nya, allså inte använda ). Dock ska jag inte ha sådana egentligen då mina ögon inte tål dom längre och jag har fått utslag på ögenlocken... Därför fick jag gå över till endagslinser.

Men nu tyckte jag att det var en bra idé att använda dom där månadslinserna men att jag skulle ta ut dom när jag kom hem ( man kan sova med dom ). Sagt och gjort jag började använda dom i måndags och bara någon timme senare började det klia i ögonen och då trodde jag att det var så att jag hade fått mascara i ögonen ( snacka om förnekelse ), och igår började det klia i ögonen 5 min efter att jag satt i dom... Vad gör jag då?? Jo jag använder dom hela dagen och kliar mig titt som tätt i ögonen!

När jag kommer hem kliar det så jävligt att jag bara måste ta ut dom på engång... I natt vaknade jag och ögonen var het igen klibbade som om jag hade ögoninflamation. I morse gjorde det ont i ogonen och det känns som jag har grus i dom hela tiden.... Men jag satte INTE i linserna utan tog glasögonen ( som jag inte gillar ) och gick till jobbet.
Fick dock lov att efter 2 timmar gå ner till apoteket och köpa ögondroppar, då jag kännner mig super irriterad i ögonen. Droppade min 4 ggr som jag skulle göra på hela dagen redan vid 14 men det känns lite bättre och tyvär glömde jag dom påjobbet på skrivbordet :(

För nu vackert klara mig utna linserna ett par dagar, ska vila dom till på fredag då jag ska ut på kvällen och bara vägra att ha på mig glasögonen. Hoppas dom har läkt så pass att det inte känns som det gör idag i ögonen på fredag.
Kan ju föröska att bara ha i dom i några timmar så får ögonen vila ändå?

Men detta är så jävla typiskt mig att sabba till det med linserna, jag fick erbjudande om att få linserna hemskickade 1 g i månaden på autogiro men då hadejag inte mitt kontonr i huvudet och sen har jag typ inte vägarna förbi optikern nu för tiden.... Sådan jävla tabbe känns det just nu!
Detta är inte första gången jag tabbat mig, jag har somnat med linser x flera, använt dom förlänge och slarvat med rengöringen... Och nu var det ju så bra, enkelt och super fräscht med endagslinser. Så glömer jag att hämta ut dom...IDIOT är vad jag är!

Ska gå och lägga mig och vila ögonen som svider rätt fint nu när jag suttit framför dator i någon timme och slö / okynes surfat, hoppas dom känns bätte i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar