22 juni 2011

Punkhojen rullar igen!!

Har idag fått min kära punkhoj "lagad".... trodde ju att det var punka på den efter som hjulet var helt platt ( den fick stå ute hela hösten, vintern och våren ).

Trodde vi hade en egen cyckelreparatör här ute i orten men tydligen har han stängt ner. Hittade dock 2 lokala förmågor utan för en liten lokalaffär och frågade om don visste någon reparatör och fick då tips och mobilnr till en snubbe som har det som hobby att laga cycklar ( när han inte kör taxi ).

Ringde upp honom och han möte upp mig 15 min senare utanför hans lilla källarlokal och han fixade däcket ( som inte hade punka ), smörjde kedjan, fixade så däcket fram snurrade rakt samt pumpade båda däcken för 100 kr...
Så jävla bra, för själv kan jag ju inget sånt där!

Tydligen är han i sin lokal fredagar och lördagar samt säljer cyklar han rustar upp... Så dit kommer jag dra fler gånger!

Ibaldn ( ofta ) lönar det sig att fråga lokala förmågorna ( ½ alkisarna ) dom som bor i området han fasiken grym koll!

Så från 30 juni ska jag hoja till jobbet fram till jag går på semester det blir ca 6 dagar sammanlagt då jag bara vägrar köpa månadskort och vara borta massa dagar och inte använda det...
Samt det blir bra träning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar