14 juni 2011

Världens bästa ungar!!

Jag har världens grymaste ungar, så är det bara!

I lördags hade Lilla E en fästing på axeln efter en helkväll ute på gården... Äckligt säger jag bara!!!!

Dum som jag är så hade jag självklart inte vaccinerat dom mot TBE, trodde helt enkelt inte att det fanns så mycke fästingar här i sthlm utan mer ute i skärgården. Men så är det tydligen inte längre utan dom finns i massor här inne också och vi har ju massa rådjur som mer eller mindre bor på vårna gårdar här i området. Och dessa små söta djur är tydligen riktiga fästingspriddare....

Men idag drog jag och hämtade tjejerna lite tidigare på dagis ( dom stängde tidigare idag ) och åkte in med dom till stan igen och gick på drop-in vaccination på kungsgatan.
Lilla J har tidigare varit jätte rädd för sprutor efter att mer eller mindre fått en spruta på tvång vid svininfuensa tiden...
Men idag var hon peppad och skulle minsan ta en spruta som alla stora tjejer gör, som en riktig 5 åring som hon själv sa. Så när jag hämtade dom var båda trollen jätte glada för att vi skulle åka och ta våra sprutor.

Väl där estämde jag / vi att hon skulle få sprutan först, Lilla E skulle vara nr 2 och jag sist.... J rörde inte en minn och sa att det gjorde inte alls ont och det sa även E som tyckte det var en pice of cake.
Gissa om dom fick beröm av både min och dom 2 vaccinationsyrrorna som jobbade där.

Vi firade efter med att åka och träffa J på fridhemsplan och äta middag ute på resaturang, glädjen var total och dom var så stolta ( och med all rätt ).

Nu ska vi tillbaka om 1 månad igen och bli 950 kr fattigare igen, för det kostar 300 kr / unge och 350 kr för mig per gång!
Men vem fan vill ha TBE????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar