12 juni 2011

Vanlig dag på Grönan

Vi var ju på Grönan i torsdags, grymt rolig dag men ack så lång... Det blev samanlagt 7½ timme där och då drog vi innan Bryan Adams började för det var så mycke folk...
Vädret var helt underbart och alla var glada och trivdes som bara den. Min store bror var med en kort sväng men var tvungen att dra efter 1 timma eller så då hans mobil gick sönder helt och han väntade massa viktiga samtal och var tvungen att åka och köpa en skitlur och ha tillsvidare.

Dom gillade alla karuseller men spöktåget / blåtåget var tycvärr ingen hit då Lilla J började gråta efter och frågade varför dom hade gjort så allt var läskigt... Sen ville hon åka kärlekståget för den var i varje fall inte läskig.

Tyvärr var dom 1 cm för korta för bläkfisken, vilda musen och någon till så nästa år då jävlar kommer vi kunna åka ännu fler karuseller.
Lilla E har tidigare varit rätt skeptisk för allt som snurrar men efter att vi var i Spanien och hon vågade åka några som snurrade ½ snabbt så är det nu inget hon är rädd för längre.
Båda två åkte som besatta och ville inte alls gå hem när vi tyckte att det räkte....

Så nu ska vi alla i familjen spara 10 kr var varje vecka tills nästa års Grönan besök, så blir det inte så jävla dyrt samt att det blir något att peppa för tills dess.
Det kostar en hel del att vara där en hel dag, 300 kr / åkband ( och vi köpte 4 st... ) sen att gå in kostade 90 kr / vuxen ( vi var 3 st ) sen ska det fikas, ätas och drickas ( för det var sol och varmt ). Båten över kostade bara för den som inte hade sl-kort ( och det var inte jag som inte hade det ) sen kostade det att ta spårvagnen hem igen...
Alls inte en helt gratis dag, men såååå jävla mysig att det var helt klart värt det!

Lilla E & jag åker flygande elefanten.

Lilla E åket lyktan ( själv )

Lilla J fick träffa favobjörnen och kramas lite...

Åka kärleståget var ett måste

Vi blev Pettson, findus & en blomma

Lilla J & jag åker flygande elefanten igen...
Tror dock att vi / jag kommer att dra till Grönan 2 ggr till... 1 juli vill jag se Ziggy Marley och sen 4 juli spelar Alice Cooper. Inga av dessa spelningar vill man ju missa! Ev så kanske Lilla E följer med mig 1 juli om jag inte har någon barnvakt och 4 juli ska båda barnen med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar