29 juni 2011

Plaskis de luxe

Var snabb hem idag från jobbet och missade inte tuben för en gångs skull... Vilket gav mig 20 min innan jag skulle hämta kidzen. Illade hem och byte kläder ( jeans och t-tröja inte allt för skönt i solen ) till linne och shorts samt passade på att skölja tomate och vindruvor.
Passade även under tiden på att slänga ner badkläder och handdukar till dom små...Sen sabbt ner till dagis och hämta.

Tog en vända förbi ICA och köpte oss varsin isglass och sen strosade vi till plaskis och slog ut oss i solen. Hela plaskis var full med ungar, tror inte jag eller tjejerna har sett så många ungar där samtidigt ( vilket Lilla J påpekade med : OJ så många! ).

Middagen blev kalla ( nja så kalla som möjligt i denna värme ) köttbullar, körsbärstomater, melon, vindruvor och mini digestivekex + massa vatten.

Tjejerna hittade en kompis från dagis och lekte på som bara den, jag satt och snackade skit med kompisens mammma i solen... Alla nöjda!!

Lilla E har kommit över sin vattenfobi hon hade förra året och badade på som bara den och doppade huvudet x flera!
Efter ca 3 timmar var det faktiskt dax att dra hem, till tjejernas stora sorg... Dom ville ju bada tills det blev mörkt och natt.

Lilla J ska dit igen imorgon med dagis så henne går det ingen nöd på och Lilla E ska dit med sin avd på fredag. Samt att om det är lika fint väder imorgon ska vi nog dit igen efter jobb/dagisdag... Jag vill och behöver sol på mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar