6 juni 2011

Bästa helgen!

Vilken helg vi har haft och vilket väder!!

Har varit ledig i 4 dagar om jag räknar med fredagen då jag gick av 07 och sov lite... Hela familjen har varit lediga i 3 dagar tillsammans och det har varit skit trevligt.

I lördags åkte vi till Gnesta för att kolla in markaden, tivolit och Elin med familj. På vägen ut stannade vi till och köpte nya bilbarnstolar, så nu sitter ungarna framåt och säkert ( samt att det är såååå mycket enklare att sätta dit stolen ).
Tjejerna tyckte det var skit kul att åka karusellerna, dock var det rätt dyrt då 1 åk kostade 35 kr och ett häfte med 7 biljetter kostade 200 kr. Men dom hade roligt och vi var nöjda.
Det blev en rätt sen kväll, var hemma 21 tror jag så då var det till att fixa i säng tjejerna och sen äta en sen och lätt middag.

Söndagen gick i städningens tecken.... Inte så roligt men ack så nödvändigt! Rensade ur min garderob så en hel del åker till Emaus och en hel del ska jag imorgon gå till Klaragården och ge till dom. Har även renast ut barnkläder som jag ska ge till en kompis samt lite pekböcker som tjejerna hade förut.
Insåg även att jag nu kan ha byxorna jag hade innan jag blev gravid, dock gillar jah inte längre att ha byxorna så långt ner... Vill nog ha dom lite högre i midjan men inte som det som är eller var modernt förrut.
Ställde mig på vågen i morse och insåg att jag nu är i mål i min önskevikt ( bara 0,1 kr som diffade ) så jag är väldigt nöjd måte jag säga.

Idag har vi varit och sett på Stefan Sundström, han spelade på Farsta Gården, satti gräset och bara njöt i solen med en glass i handen. Tjejerna har varit så glada över att vi alla har varit lediga så länge och bara ungåtts allihoppa.

Nu är det vardag i 2 dagar sen så är vi åter igen lediga efter som dagis är stängt för planeringsdagar och jag passar på att kompa då. Får se om det blir grönan på tor eller fre eller om vi ska gå på bio, vill så gärna se Kung Fu Panda 2. Hoppas vi får lika fint väder dom dagarna som vi har haft nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar