7 september 2011

Upp & ner

Nu vet jag att hösten är på väg, mitt humör går upp och ner som värsta berg&dal banan. Rätt jobbigt måste jag säga och det är nog ännu jobbigare för dom runt omkring mig...
Skulle behöva ett vadderat runt där ag skulle kunna gråta, skrika och härja runt lite så skulle min omgivning nog tycka att jag tar detta med ro.

Nä skämt åsido,, idag är jag på bättre humör än igår. För då var jag ömsom sur ömsom grinig och där emellan "normal", allt det på en och samma dag.

Idag har jag skrattat mer, igår skrattade jag nog inte en enda gång på hela dagen.... Snd för jag tror man behöver skratta minst 1 gång per dag.
Imorse när jag vaknade trodde ag att humöret skule vara i botten men när jag väl var på jobbet så skrattade ag nästan på en gång. Blev även jätte glad när en jobbarkompis sa att min klänning var fin, se va lite så behövs för att man ska bli glad.

Nu gör jag något jag gillar mycket och som brukar få mig glad... laga mat. Gör något så simpelt som korvstroganoff. Men det är 2 olika, en med vanlig mjölk (skarvade lite med soyamjölk ) och en med soyagrädde och soyamjölk. Det går riktigt bra och jag tycker båda smakar jätte gott, får se vad barnen ger för betyg...
Ska även pröva ett nytt ris, som jag fick av en kompis från thailand. Riset är med solrosfrön, pumpafrån, svartris, majs och papaya. ska bli kul att smaka på det, för jag tror att det är skit gott. Tjejerna får äte vanligt heligt råris, då det inte fanns något vanligt.

Nu ska vi strax mumsa i oss vår goda vanliga middag sen ska vi spela Bamsespelet och kanske skratta lite för det behövs ( kan man ta igen missat skratt??).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar