1 september 2011

Hjälp, allargi!

Vi fick svar på Lilla J prover, allt såg bra ut förutom mjölkproteinet som gav utslag dock ej super högt.
Så vi får själva bestämma om vi vill utesluta alla mjölkprodukter och då menar jag allt med mjölk och mjölkprotein. Och då ska vi göra det i 3 v för att kunna utvärdera om hon blivit bättre i magen och med utslagen som kommer och går.

Det är värsta pysslet att lägga om maten så och det gäller att hålla koll på innehållsförteckingarna på all mat, leverpastej och faukorv är tex sånt som ska bort. Såg på nätet att tom ströbröd innehåller mjölkprotein...
Man kan gå över till Soya produkter, dom är bra men såg att man skulle vara lite försiktig med det sen finns havremjölk och det ska hon inte dricka då hon inte ska äta fullkorn och havre sedan tidigare och då finns rismjölk och det vete fan hur det smakar!?

Eller så fortsätter vi som vanligt och utesluter bara fullkorn och havre som vi gjort tidigare och "låtsas" inte om detta, vilket jag inte tycker är så snällt.
Ska diskutera detta med J som brukar vara den klokare av oss.

Jag själv mår bättre om jag använder Soya mjök istället för laktosfri, min mage är ju inte den bästa och hon har nog ärvt det av mig tyvärr.

1 kommentar:

  1. Så typiskt, liknar din lactos intolerans du hade när du var liten, men det var för du fyllde 2 år. jag vet att det är svårt att hitta det som inte innehåller lactos/mjölkprotein, när man kolla så innehåller allt nästan mjölk..... Hoppas att det ordnar sig. Kram på er!

    SvaraRadera