17 september 2011

För 5år sedan

Åh jag kommer ihåg (tror jag) vad jag gjore denna dag för 5 år sedan. Jag var gravid i v 33 och lågg inlagd på sös sedan 2 v tillbaka.

Var så sjukt uttråkad och längtade hem som bara den... Det var söndag och det var röstdag. Jag vill och skulle hem och rösta och samtidigt passa på att vara hemma en kort stund, jag skulle helt enkelt få permiss för att få gå och rösta.

En sista CTG-kurva skulle köras och som vanligt hade jag väldigt mycke sammandragningar som till och från liknade förlossningskurvor. Men jag tyckte inte det kändes så mycket och sjuksköterska Lisa sa att ok du får permiss men bara för att du ska hem och rösta annars hadedu inte fått permiss...
Och jag lovade Lisa att ta en taxi om jag kännde av sammandragningarna eller mådde dåligt.

Sagt och gjort, jag åkte hem på permiss (med tuben) och kom hem till våran underbara lilla lägenhet som luktade så gott. Kan säga att det rann både en och två tårar ner för mina kinder när jag stod i våran hall.

Satt i vardagsrummet och drack lite kaffe och åt en fryst Masarine (så gott när den är fryst) och tittade igenim posten.
Sen kom J hem och vi åkte iväg med bil och gick och röstade och ja det är viktigt för mig att rösta även om jag var inlagd på sjukhus och mådde skrutt. Tycker att det är en skyldighet man har att rösta, vi har det privilegiumet att kunna göra det, tänk va många människor som än idag på 2000-talet som dör för att dom kämpar för att få rösta... Och vi för alla göra det men vissa väljer att strunta i det bara för att man inte orkar...

När väl röstandet var gjort så åkte vi till en indisk restaurang på söder och åt en god middag, kom ihåg att jag satt där med patientarmbandet på höger handled och tyckte det var lite pinsamt att alla kunde se att jag egentligen var inlagd men satt där och njöt av en god middag med den mannen jag älskar.
Idag skulle jag nog inte änns tänka på armbandet...

På kvällen låg vi i min sjukhussäng och då sa jag till J, tänk det är kanske sista gången vi ligger så här utan barn. Och tänk jag hade rätt, dagen efter var jag nere och gjorde mitt sista ultraljud och det såg ju inte så bra ut och fick snällt gå upp till avd och vänta på att få komma ner till förlossningen och göra mitt ½ akuta snitt (som dock dröjde till kl 01 på natten).

Idag sitter jag här vid matbordet med mina underbara troll som om 2 dagar blir 5år, vart tog tiden vägen??

1 kommentar:

  1. Oj vad du är duktig på att skriva, får nästan tårar i ögonen. Minns också dessa dagar som igår!! Tack och lov gick ju allt bra och fram kom två pyttesmå underbart fina flickor=mina älskade barnbarn:)
    Puss på er

    SvaraRadera