2 maj 2011

Ny vecka, nya tag!

Jaha, så var det ny vecka ( igen... ) och det är bara 18 d kvar tills jag och Lilla E åker på solsemester. Känns extra skönt idag när det åter igen är kallt och i em ska det ev bli åskregn.
Som ni redan vet är jag ju "lätt" beroende av sol, värme och ljus så en resa till Spenien kan aldrig sitta fel!

Min mamma åkte ner i lördags, då hon ska börja ett nytt jobb där och hennes sambo snart kommer ner. Det kommer kännas lite tomt här hemma utan mams då man är van att kunna ringa och snacka skit lite när som... Och det kommer inte att gå nudå hon inte bor här i Sverige och man måste tänka lite på teleräkningen.
Men samtidigt så kan man ju slå 2 flugot i en smäll och åka ner till solen OCH träffa mamma.

Har kickstartat denna vecka med att springa 4,5 km nu på morgonen innan frukost och det känns så jävla bra, det går lättare och lättare för varje gång ( och ja, jag gillar det mer och mer för varje gång ).
Nu ska jag föröska hålla mig till att springa 4,5 km, behöver inte öka på längden utan bara hålla mig till detta.
Om jag fortsätter springa ska jag nog satsa på ett par lite bättre skor, springer just nu i ett par gamla sneakers som jag har fört till vardags i ett gäng år sen har jag haft dom på jobbet och nu till att spinga i ...
Inte för att dom inte är sköna utan jag är bara lite orolig för att få ont i knäna eller höfterna ( har ju som sagt problem med dom lederna sedan tidigare... ) vill gärna spara på dom så länge som möjligt, hahaha!

Får se hur denna vecka utvecklar sig, har inte så mycket planerat egentligen.... Vår ärta kommer nog på onsdag eller torsdag, ska bli roligt, Sen ska jag och några kompisar och deras barn föröska oss på ett parkhängsdag på lördag, hoppas bara på bra väder!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar