15 maj 2011

Mys dag i Gnesta

Idag har jag och tjejerna variti Gnesta, det blir en hel dag som går för att ta sig dit, hinna mysa och åka hem. Åkte redan strax efter 10 i morse och vi var åter hemma 20.25... Så jag kan verkligen säga att hela dagen gick!
Men ack vilken mysig dag vi haft, - en olycka som hände ( men den kan jag återkomma till... ).
Fick äntligen träffa lilla prinsen Travis som jag längtat så efter, förra gångne jag träffade honom var han ca 2 v gammal och nu är han nästan 4 mån och en stor pojke.
Och han är verkligen som en liten prins, så fin och snäll, gråter typ inget och verkar vara nöjd med det mesta här i livet.
Elin hjälpte mig med mitt jävla hår som jag var så leds på, var helt enkelt trött på den mörka färgen som jag har haft dom senaste åren. Nu är det brunt och med slingor, jag är så nöjd. Måste dock unna mig riktigt shampo för färgat hår annars kan det hända att det släpper och det vill jag verkligen inte!

Det är egentligen ljusare, svårt med det inte allt för bra ljuset i badrummet...
Här ser man lite bättre. att det är ljusare än tidigare... Trött 2 barnsmorsa efter en heldag till Gnesta, med "bara" 1 olycka och inget smink i fejset...


Så till den lilla olyckan ( ingen dag utan att något händer?? ). Lilla J skulle skynda sig ut och vara förre syrran samtidigt som hon skulle prata med Elin ( som fortfarande var inomhus ) och med gummistövlar på fötterna. Snubblade på näst sista trappsteget utan för huset och åkte med pannan rakt ner i stentrappans sista steg.
Inte allt för snygg bulla blev det och som vanligt nojig för att det ska vara värre än det kanske är tror typ att ungen krossat skallen...
Men efter att ha gråtit lite och fått lite kramar av masen så vekar hon ok, äter tom lite pizza och ville plocka blommor.... Ringer ändå till sjukvårdsrådgivningen ( ni är mina nästa bästa kompisar... ) och får rådet att det nog inte är så farligt men att jag ska ha lite koll på om hon verkar förvirrad eller börja kräkas.
Det enda som händer är att hon får en jävligt ful bula och har väldigt ont i huvudet... Hon hade väldigt ur känner jag nu, hon kunde ha slagit ut tänderna eller krossat glasögonen...
Får se hur hon mår imorgon, kanske har hon ont i huvudet fortfarande, då blir det till att vaba och ha lite koll på henne.
Inte heller här så lätt att fota i ett ½ mörkt rumm men man kan se den "fina" bulan till höger... Hoppas den är mer eller mindre borta imorgon!
Annars så är jag super nöjd med dagen, tjejerna var helt såld på Travis och ville pilla på honom hela tiden... Men dom var duktiga och tjafsade inget och ville typ helst av allt bara klappa på honom. Dom diggade även Wayne, som var rolig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar