27 mars 2011

Jävla magsjuka!

Vi hade planerat denna söndag med playdate till tjejerna, dom skulle till dagiskompisa och leka samt äta lunch, ungarna var skit glada...
Allt är inställt efter som lilla J kräktes i natt och har idag ont i magen och ingen matlust men ingen feber. Vi andra här hemma är friska så jag tror inte det är tal om någon vinterkräksjuka utan att hon har fått i sig någont dåligt... Vad vette katten, för vi andra har ätit det som hon ätit. Det som kan vara är att i går i parken släppade hon runt på en stor iskoka som jag jävligt smutsig och enligt lilla E så stoppade J vantarna i munnen och kanske fick hon i sig något då??

Så i natt var det tvättstugan som gällde ( även om man bara få tvätta till 22 ), hur tvättar man en skumgummimadrass?? Jo man släppar in den i duschen och duschar den och gnuggar den med såpa... Sen har den hängt i torkskåpet sedan midnatt och håller på att torka, tar bara en evighet!

Efter som lilla J inte hade en madrass att sova på blev det till att bädda på golvet och hoppas på att hon inte skulle kräkas mer där... Utan hon kom upp en gång för att hon hade sååååå jävla ont i magen och kräktes med mig och filten i soffan, så då blev det en vända till för J i tvättstugan.

Idag tar vi det lugnt, håller på att tvätta lite, har handlat hem lite jordgubbskräm och proviva jordgubb till lilla J då det är det enda hon är sugen på, någon aptit har hon helt klart inte.
Vi får se hur det blir med dagis i morgon, troligtvis blir hon hemmma 1 dag då det är 48 timmars karens, själv vet jag inte om jag får gå till jobbet, ska ringa i morgon på morgonen och fråga.... Kanske måste jag vaba?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar