9 januari 2011

Söndag

Tjoho! Har gått ner 1,1 kg denna v som gått och jag har verkligen ätit god mat och tagit det lugnt, har ju inte kommit igång med träningen ännu.
Igåt tex åt jag grym gryta som jag gjorde ( Stifado ) och drack gått vin till och det gick bra ändå....

Idag har vi tagit det lugnt och byggt en snögubbe + 2 små kompisar till det.

Och nu gör J en grym chilli som vi ska äta när tjejerna har gått och lagt sig. Den ska koka i ca 3 timmar så den kommer vara så god när den är klar. Grytan igår kokade 2½ timma och smakade sjukt gott.

Om ni undrar varför vi gör massa grytor så är det för att på vår mataffär är det skit billigt med grytkött, tex så kostar högrev 45 kr kilot och fransyska 49 kr kilot. Så då passar det ju att göra massa goda grytor, som man sen kan njuta av hela veckan.
Passade även på att köpa 1 kg fryst kyckling för 10 kr.... Vem fan kan motstå det?!
Hoppas dom har rätt billigt kött nästa vecka också så kan vi fortsätta att testa nya goda grytor.

Annars så händer inte så mycket, det är sista lediga dagen inna jobb börjar. Fattar bara inte hur jag ska palla att gå upp tidigt på morgonen, har senaste dagarna äntligen lärt mig att sova till 09.30....
Men det blir mjukstart i morgon, börjar inte jobba förän 13 men ska lämna barn på dagis och även passa på at köra ett core pass innan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar