13 januari 2011

Jag konstig?

Nu när jag äntligen håller på att få ordning på min kost och allt går bra så vill jag inte unna mig något extra... Har ju gått med i viktväktarna som ni kanske vet, inte kanske för att jag är så överviktig mer för att få ordning och ett mer sund kosthållning. Och jag lovar det fungerar för mig...

Men till mitt lilla problem, jag ska äta 29 p om dagen och har 35 bonus poäng som jag antingen delar på under veckan eller äter det på en dag, jag bestämer själv och nu när jag tränar så för jag även något som heter aktivitetspoäng...
Till saken hör att jag äter nu inga bullar eller kakor samt dragit ner på mackor ( som jag för övergt skulle kunna leva på tidigare ) och även dragit ner på pasta och potatis.... Notera att jag har inte slutat med det utan dragit ner!
Men jag använder typ inte mina bonus poäng mer än kanske max 5 i veckan... et är ju nu jag kan lyxa till det eller unna mig något och då är jag inte sugen eller peppad.... Har inte ätit chips sedan nyårsafton och då en liten skål och hör och häpna det räckte så... Jag som i vanligt fall kunde äta på 200 gr påse själv utan problem ( kanke att jag blev lite illa mående efter ).

Jag måste ju vara knäpp som inte nu när jag kan, blir sugen på det jag annars inte kan hålla fingarana ifrån...tex inte en bulle på jobbet på hela veckan och det känns toppen!

Men jag är rätt stolt över mig själv, för det är nu jag vet att jag kan omjag bara vill!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar