27 juli 2011

Vaccinerd - Check!

Så har man tagit dos nr dos at TBE-vaccinet. Allså är vi klara för detta år. Vi var välommna nästa år igen i april - maj för -12 dos sen kan vi vänta i 3 år tror jag.

Allt gick toppen och tjejerna var åter igen riktiga proffs (även om dom ryckte till lite denna gång) och fick välja fina klistermärken, J tog en orm inte helt oväntat då hon älskar att prata om dom där läbbiga djuren...

Själv tyckte jag inte att själva sticket kändes särskillt men det spänner i muskeln direkt efter. Imorgon däremot kommer det att kännas, för det gjorde det förra gången. Då kunde jag bara lyfta armen upp till 45 graders vinkel sen gjorde det sjukt ont i hela axeln. Tur att jag ska åka bil imorgon så jag slipper hålla på så mycket. Kanske kan jag sova lite också, förra gången var jag så sjukligt trött dom 2-3 dagarna efter vaccinationen.

Men skönt att detta är gjort, nu sipper jag nojja så mycket över alla fästingar även om dom är sjukt äckliga (i klass med kackisarna). Det har varit ganska många fler detta är... E hade ju som ag berättat tidigare en på axeln i juni och J hade en som kröp på henne vid örst samma dag som vi skulle åka till Spanien, så jag vet att dom finns (dom jävla äcklen)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar