26 juli 2011

Blåbärsfeber

Tror jag har fått blåbärsfeber... Har varit ute i skogen i ca 5 timmar med Lilla J som nog trovs ännu bättre än jag i skogen, vi hade nog varit ute mins det dubbla om hon hade fått bestämma.
Idag tog vi med lunchen (så vi inte skulle glöma bort den som igår... blev kl 15), pannkakor + saft till Lilla J och kaffe och 3 digestivekex till mig.

Kom hem med 2 liter blåbär i hinken och 4-5 i Lilla J mage och 1½ dl till syrran som inte var med. Alla var vi så nöjda med dagen, nu blir det inge mer vår "lokalaskog" förrän nästa vecka och P och Kayan vill hänga med ut i Svenska skogen. Jag + barn reser snart bort igen för att hälsa på kidzens kusiner i några dagar.

Imorgon ska vi inte ut som sagt efter som jag tror och hoppas på sol och då ska vi ner till våran lilla plaskis som vi inte har varit i på snart 3 veckor efter som vi har varit i Spanien och och istället njutit av havet och polen.

Men jag skulle inte banga på att hänga i skogen i någon timme istället om det blev ½ dåligt väder... Tyvärr tror jag tror inte lilla E skulle gilla det, hon vill bada och träffa kompisar men Lilla J skulle inte heller banga för skogen....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar