2 juli 2011

Ska ge fan i laktos...

Att man aldrig ska lära sig!!

Jag är ju laktosintolerant/ överkänslig.... och ändå äter jag en jävla glas! Så nu sitter jag här med en ondmagen och tycker att det var jävligt ovärt att äta den där chokladglasen.

Har knappt ätit något med laktos i sedan i julas då jag började med min god diet, nu för tiden dricker jag inge mjölk i kaffet och typ inte änns ost på mackan. Visst att jag ibland gör det och ost är inte problemet utan det är ren mjölk, yogurt och fil. Har för bara någon dag sedan prövat att äta laktosfri lättyogurt och det gick bra.
Men idag gjorde magen sig påmind när man fuskar och hoppas på det bästa.... I veckan blir det nog soyamjölk till gröten ( min lunch vill säga ), den är riktigt god.

Vet att jag kommer få prolem i Spanien då jag älskar att dricka deras cafe con leche... Kaffe med mjölk. För deras kaffe på barena är sjukt gott, typ som i Italien.
Ska nog ta med mig lite "antilaktos" tab så kanske min mage gillar mig lika mycket som jag gillar spanjorernas kaffe!?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar