25 juli 2011

Ska skriva ett klagomail

I fredags när vi skulle åka hem från Spanein kom ingen och hämtade våra nycklar... Kan säga att vi blev inte helt förvånade! Samma sak hade hämt redan på måndagen och förra gången jag var nere i slutet på maj.

Sen är det en del andra saker som hände som jag inte var så nöjd med... Klagade rätt rejält i fredags när jag själv fick åka och lämna nycklarna och då kom jag och hon som har hand om uthyrningen av lägenhetran på Mas Amigos överrräns om att jag ska maila henne om detta.

Till saken hör att det är ju aldrig roligt att klaga per mail, lättare att ta det face to face tycker jag. Det blir inte samma tyngd i det man säger och i mail ( och sms för den delen ) kan lätt missförstås när man inte kan läsa av tonen i orden.

Men nu ska jag försöka mig på att skriva ett sakligt klagomail utan att vara allt för otrevlig eller för snäll...

2 kommentarer:

  1. Tycker verkligen att du ska klaga till Mas Amigos, be J att hjälpa dig, du kanske inte kan låta tillräcklig arg....jo förresten, har du bara ärvt lite att mitt humör så blir det säkert ett saftigt klagomål!! Go for it!! Kram

    SvaraRadera
  2. J läste igenom mitt mail och det blev ett lång och inte allt för trevligt / glatt mail jag skickade. Får se vad dom svara...

    SvaraRadera