7 juli 2011

Många mil blir det

Har i 4 dagar irad cyklat till och från jobbet... Enkel väg är det 1,2 mil och med lätt matte så blir det 2,4 mil per dag.
Jag verkligen gillar att cykla för det är en viss frihetskänsla. För man måste inte passa en tid, trängas med andra och man får "gratis" motion, inget av dessa kan någonsin bli fel!

Imorgon är sista dagen att dra iväg på hojen till jobbet och då räknade jag snabbt att om jag gör det tur och retur så har jag cyklat 12 mil på 5 dagar.... Inte dåligt det ;)

Man lär sig en hel del av att cykla runt som att tex många i denna stad gillar att cykla mot rödgubbe, många gillar att prata i mobilen samtidigt som dom svajar fram sthlma gator och det är många som tar på sig riktiga träningskläder för att hoja till jobbet.... Jag passar in på 1 alt och det är att jag ibland ringer "viktiga" samtal under tiden jag cyklar, dock väljer jag mina vägar i dom stunderna... Tex skulle jag aldrig prata i mobilen på görgatan eller vasagatan!
Sen ska vi ju inte glöma bort alla idioter osm promt ska gå i cykelbanan...  Jävla idioter, pröva att gå mitt i bilvägen vetja!

Kommer nog fortsätta att hoja när jag kommer tillbaka från semestern, tills jag verkligen måste köpa kort, för som sagt jag tycker om att cykla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar