22 december 2010

SL suger!

Inte nog med att det är kallt som fan just nu i Stockholm all lokaltrafik slås typ ut så fort det blir -5 ( ok, kanske inte slår ur, men det bli alltid problem...)

Igår tex så slutade jag tidigt och tänkte åh va skönt nu kan man kanske få en exta timmas sömn.... Nja tyckte väl SL. För det kom inga bussar och då ståd jag där ivarje fall i 20 min efter utsatt tid och frös som en idiot. Prominixade ner till centralen och möts av det jävla kaos av försenade tåg / inställda turer / växelfel...
Att fråga SL personal om det är försenat är som att fråga sig själv, dom vet ju fan inget!

I högtalarna pratas det om upp till 15 min förseningar... Eller hur, det kom inget tåg på 30 min närjag stod där! Sen blev det röda linjen till slussen ( allså 2 stationer ) sen byta till grön linje och åka till Gullmars, sen byta och åka 1 station till och sen byte igen och då åka hem... Resan tog fan nästan 2 timmar!! Och i valigt fall tar det 40 min om det flyter på ½ dant.

SL kan fan inte sköta lokaltrafiken så fort det blir vinter och särskillt inte om det snöar... Väntar bara på att det ska bli en repris av förra julen!
Varför inte sätta in extra personal ( i dagens tider av arbetslöset skulle nog många bli glada att få jobba lite )  som tex jobbar med att röja spåren på natten så skulle ju tågen kunna köra lättare på morgonen.... Men vem fan är jag att tro att jag kan lösa deras skit??!!
Jag vet bara att jag betalar för en service som inte fuknar och att jag fryser som fan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar