20 december 2010

Hur fan tänker dom?

Här där jag bor blir det koas så fort snön kommer och det beror på att dom som ska plogga inte gör det... Och efter som det är tillåtet att parkera på båda sidorna av vägen så är det inte så mycket plats kvar!

Så idag när alla ska till jobb och sånt som man gör så kommer man knappt fram, stackars småbarns föräldrarna som måste gå ute i vägen med barnvagen då trottoarena ej går att gå på. Och dom som kommer med bil har ingenstans att parka på då det är stora snövallar överallt.

Ja jag vet att det är vinter, men jag tror fan jag bor i den förorten som har sämst snöröjning. Förra året ville barnens farmor inte köra upp till oss mer än nödvändigt då det var skit dåligt ploggat ( hon bor i en förort 5 min i från oss och där är det hur bra som helst )här uppe hos oss.

Så jag kan tänka mig hur denna vinter kommer att vara, totalt snökaos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar