13 december 2010

Brevet

Äntligen har jag fått ner det jag ville skulle stå i brevet till min pappa, har tagit riktigt lång tid men nu som sagt är det gjort!
Har fått personlig tolkhjälp då jag vill att det ska vara på spanska efter som jag vet att han förstår det bättre men samtidigt är det riktigt svårt för mig.. För visst förstår jag spanska rätt bra men jag pratar inte lika bra och jag skrivet absolut inte särskillt bra på spanska.
Tyvärr tog jag inte mina spanska lektioner på särskillt stort allvar när jag läste det på högstadiet, kanske var det för att jag då tycket det var jobbigt och pinsamt att prata ett annat språk hemma och att min lärare var en stor idiot?
Kanske trodde jag att jag skulle ha kvar språket på samma sätt jag jag hade det då? Trodde jag att man inte kunnde glömma ett språk man alltid pratade hemma?

Nu är det som det är och jag har glömt att hel del av mitt andra språk och gissa om jag ångrar mig?! Idag tycker jag att spanska är ett jätte fint språk och önskar att jag kunde prata del helt problemfritt...

Men tillbaka till brevet, det är som sagt till min pappa och i det ska jag skicka en massa nya och en del lite äldre kort på barnen ( på mig själv glömde jag faktiskt bort... kom på det nu ). Hoppas han skickar tillbaka lite kort på sig själv och på resen av familjen där nere. Skulle vara roligt att få se dom andra, särskillt farmor som är runt 80 år och som jag inte sett sedan jag var liten...

Ska se till att det kommer på lådan snarast och håller då tummarna för att det även kommer fram, skulle vara trist om det kom bort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar