16 oktober 2011

Det här med sömn

Alla behöver vi sova men det vet väl alla vid detta laget!?

Men varför vaknar man super tidigt när man egentligen inte har sovit klart och då menar jag vid 04? Jag hade lätt kunnat sova 4-5 timmar till men icket...
Istället ligger man kvar i sängen och låter tankarna mala på som värsta mjölkvarnen. man kan nog också säga att ångesten är lätt väckt vid den tiden på dygnet.

Jag fick tom ångest över att inte komma på vart kvittona till dom ny inköpta overallerna var ifall att dom skulle gå sönder, tänk om mina dyra ansikts vatten/mjölk är för nära elementet i badrummet och i så fall blir försörda eller varför inte oroa sig över att snart är cykelsäsongen över för ungarna och dom har inte varit ute så mycket och snart kommer dom vara 6 år och typ inte kunna cykla utan stödhjul (OBS!! dom fyllde 5 för typ 1 mån sedan). Dessa tankar är ju petiteser nu i vaket tillstånd kl 09.30 efter 3 koppar kaffe men inte mitt i natten eller skit tildigt på morgonen...

Jag vill och behöver sova, det vet jag men ändå så blir det inte riktigt som jag vill med den saken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar