2 oktober 2011

En hel helg utan sötsaker

Det känns verkligen när man inte äter sötsaker på någon dag... Har inte ätit en kaka sedan i fredags och min kropp alt. mitt psyke vill verkligen ha något sött.

Men jag ska kämpa på och inte ge efter, vill verkligen inte vara "en slav under sockret" utan klara av att inte varje dag vara akut sugen på allt som är sött.
Samt att jag typ vill gå ner 2 kilo som jag gått upp sista tiden, hade en bra matchvikt när jag drog till Spanien sista gången men kan då tanka mig +1 på den vikten.

Så nu är det bara att bita i det sura äpplet och avstå från allt sånt där som man inte borde stoppa i sig, så som godis, kakor, chips och junkfood (som jag i och för sig inte äter så ofta nu, typ 1 gång per mån). Och jag måste träna mer, för då mår jag bättre både fysiskt och psykiskt.
Vet att min mage brukar må bättre och att jag brukar vara ganska mycket utan huvudvärken jag har titt som tätt...
Den här veckan har jag i och för sig haft mycke huvudvärk men det beror mest på stress men det ska rådas bot på nu!

Nu ska det till ett bättre mående så det så och det genom bättre mat och mer träning!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar