25 oktober 2011

Tänker vägra

Idag orkar jag inte gå och träna även om jag vet att i grund och botten så mår jag bättre av det. Idag vill jag dessa få timmar jag har själv här hemma, bara dra fötterna efter mig och njuta av tystnaden.
Hade både igår och idag tjejerna hemma till 09 så man hinner umgås lite.
Idag hade vi en mysig morgon utan mer eller mindre några tjafs, bara Lilla J som blir frustrerad när hon ska ta på sig stövlarna och byxorna knölar sig.
Lilla E tyckte då samtidigt att hennes byxor och T-tröja knölade sig. Så det var bara att ta 10 djupa andetag och säga i lugn ton att dom skulle be om hjälp istääet för att sura och vips så var dom problemen lösta.

Igår var det allt annat än rolig morgon, dom surade och jag surade och då är vi en dålig kombo på morgonen. Gissa om jag hade dåligt samvete och tycke att jag var sämsta morsan i stan när jag lämnade på dagis.... Att man bara inte kan ta sig i kragen och sura efter att man lämnat??  Nä utan tydligen ska man låta sura morgonhumöret flödda fritt...
Ja ja, idag var det 1000 ggr bättre för alla och då känner man sig i varje fall inte som den sämsta morsan otan som en bättre mamma och lite gladare i sinnet.

Men idag vägrar jag träna utan sitter istället här på nätet och surfar runt och halsar kaffe, snart dax för lite huvudvärkstablett då jag som vanligt har min lilla stresshuvudvärk som kommer och går.
Är faktiskt inte ett dugg stressad över att jag har fått tillbaka min huvudvärk vissa dagar och min magkattar några dagar i v jag vet också hur jag ska göra för att bli av med det!

Men idag är en vägraträna dag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar