29 oktober 2011

jävla strep A

Lilla E har smittat mig med Step A så jag fick halsfluss på ½ dygn.... Började få lite ont i halsen igår på em efter att jag och lillla hade varit på vc och fått bekräftat att hon hade strep A och crp på 85. Hon började med sin kåvepenin kur igår em.

Imorse när jag vaknade var jag helt säker på att det var halsfluss jag fått, har haft det ett gäng gånger nu så jag vet hur det känns. Hade även feber och ont i kroppen och huvudet så jag lyckades få en tid på närakuten i gullmars.
Dr kollade min hals och frågade mig på direkten om hur länge jag hade haft detta, fär som det såg ut i min hals så såg det ut som jag hade haft det i några dagar... Långt gången halsfluss. Men så här är det varje gång, det går på höst ½ dygn sen är jag skit dålig.

S nu äter jag också kåvepening och ska gurgla munen med något bedövande några gången om dagen här i början så att jag ska kunna svälja, dricka och äta lite...
Idag har jag än så länge fått i mig ½ kopp te, en mina barnyoghurt och en liten banan.

Jag som skulle gå ut i kväll, det är ju bara att glöma... Ibland är lite bra orättvist!
Och inte kommer jag kunna / orka träffa Pia imorgon, vill gärna inte smitta ner henne heller.

Ja ja, hoppas att man mår bättre imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar