3 oktober 2011

Tvingar mig själv

Idag har jag kohandlat med mig själv... Planen var att jag efter mitt möte nu på morgonen skulle ut i skogen och gå 6,4 km, vilket känndes så skönt innan mötet.
Efter mötet var jag inte lika peppad, ville helst bara gå hem och halsa lite kaffe och softa.

Så då efter mycke fram och tillbaka med mig själv (var nästan utanför porten) så gick jag ändå till skogen och bestämde att jag skulle gå 1 varv som då är 3,2km.
Sagt och gjort jag gick mitt varv och sen fick jag gå hem och dricka kaffe... Kan säga att jag känner mig rätt nöjd,. även om det inte blev 2 varv så blev det i varje fall 1 varm och det är bättre än inget!

Ibland måste man bara tvinga sig själv, annars så skulle man ju ldrig komma igång med något. Nu sitter jag fortfarande små svettig och myser med min kaffe kopp och är nöjd över att jag kom iväg. Är docj sjukt godissugen och sakeb blir inte bättre av att J lämnat en stor godispåse framme. Har uttryckligen bett honom flera gånger att inte köpa hem så mycket och inte äta mitt framför mig dom här 2 första veckorna.... Men men tror inte han fattar hur jobbigt det är, för i så fal skulle han inte efte 2 dagar köpa hem den där förbannande påsen.
Jaja, ska bara kämpa på, bir nog ännu svårare på jobbet för där finns också massa fikabröd och godis för jämnan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar