7 oktober 2011

1 v

Har klarat en hel vecka utan att äta godis, kakor eller bullar... Det är tung men det går. Dom två senaste dagarna har varit lättare än dom i början.

Det är sjuk va socker gör med en, det ger ett jävla sug (typ som cigg). Har inte slutat hel med socker, då jag äter mat och annat som vanligt.
Utan jag har tagit ett uppehåll från alla sötsaker man trycker i sig dag ut och dag in utan att änns tänka på det.
Har även tagit ett uppehåll från chips, något jag verkligen älskar men nu har ett sorgset upphåll ifrån. Får se hur denna helg går, nu är sambon ledig också och han har absolut inget upphåll från något utan äter mer än gärna godis, chips och dricker läsk varje dag. Jag tappar lättare min karaktär när vi är lediga tillsammans, då allt finns så lätt tillgängligt.

Men just nu är jag super stolt över att ha klarat 1 v och känner motivationen växa, jag kan klara att inte äta detta just nu... Dock finns suget där titt som tätt när man minst räknar med det. Värst är nog kvällarna när ungarna gått och lagt sig, det nästan kliar i fingrarna och man vet ju att det finns hemma, då gäller det att tänka sig för lite extra så man inte trillar dit.

I kväll ska vi äta lite popcorne till fredagsmys, så då är det lugnt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar