19 oktober 2011

Barns tankar....

Älskar att lyssna på hur barn tänker som tex att Lilla E som säger att när det regnar så är det egentligen änglar som regnar...
Igår regnade det ju som sagt väldigt mycket och då sa E, undrar vad änglarna är så jätte ledsna för?? Kanske har någon tagit sönder deras hus??

Eller som när Lilla J berättade för ca 1½ v sedan om hur vuxna gör barn.... Det finns ett pappa frö och ett mamma ägg. Pappan stoppar in sin snopp i mammans snippa. Sen fnissar dom lite och då blir det ett barn!
I nästa sekund.... Mamma var det så ni gjorde? Jo svarade jag. J: men mamma det låter faktiskt lite äckligt!
Jag passade på att fråga lite vart hon hade lärts sig detta och då var det ju från boken Håkan Bråkan och bebismysteriet ( tack Hanna om du läse detta, så jävla bra bok på riktigt!!).

Igår kallade jag Lilla E för skitunge (men med kärlek i röstn och snällt menat) och då var hon snabb och kallade mig för skitmamma och sa även att hon skulle säga det till mig varje gång jag kallade henne för skitunge. Snacka om att hon är snabbtänkt... Fick lov att snabbt säga att jag aldrig mer skulle kalla henne för det.

Nu är dom så stora att dom snabbt snappar upp allt man säger och tänker en massa roliga saker och berättar mer än gärna att dom har i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar