11 februari 2011

Piss väder!

Nu håller jag på att verkligen på att ledsna på detta väder! Fick typ en chock när jag klev ut från porten i morse... Hade bara tagit på mig låga vanliga sneakers, inga långkalsoner och glömt vantarna på hatthyllan.

Till jobbet tog jag mig rätt bra, fick gå en bit men kom mer eller mindre i tid. Dock var jag jävlit kall och så nästan ut som en snögubbe ( tur att ja inte sminkade mig innan.... ).
Men hem var det värre, SL "missade" att gå ut med info om att linje 18 typ var mea försenad... Hagsätra hade stopp mellan gullmars och hagsätra så där var det ersättningsbussar. Så dom "ända" tågen som gick var till skarpnäck och gullmarsplan.
Så efter 35 min väntan så kom infon... Och tåget kom efter 40 min. Tror dom "sparade" in på den info för att inte alla sak ta taxi och sen kräva ersättning....
Nu brukar jag inte vara särskillt stressad på fredagar men just denna var jag det då jag hade viktigt möte på dagis och var ute i god tid och ändå kom för sent.

Jag tycker det räcker bra nu med vinter, kyla, snö och mörker.... Vill ha vår, sol, värme och glädje nu!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar