16 oktober 2010

Summa summara

Hemma igen efter en trevlig semester i Spanien.
Vi hade jätte tur med vädret som enligt väderprognoseran skulle bjuda på en del regn... Men vi hade som sagt tur och det regnade några kvällar när vi var hemma och den dagen det skulle värst var det stor sol och riktigt varmt.
Sista dagen var det molnigt och halv kallt, nästan tur för oss så vi kunde packa det sista och inte stressa ner på stranden för att få sista glimten av sol i ansiktet och sista badet. Utan nu fick vi handla det sista och inte packa ner blöta badkläder i väskan.
Jag fixade mina 15 kg som jag fick ha med mig, förra året hade jag missat det och trodde det var 20 kr... Vilket resulterade i 5 kr övervikt och priset var 1000 kr för det, men hon var snäll och skrev att jag hade 2 kg och fick då betala 400 kr.
Men som sagt detta år var jag noggranare och vägde väskan ett gäng gånger.

Har köpt upp mig på en massa ansiktskrämer/vatten av ett märke jag använder som nästan kostade ½ priset där så nu har jag lite att använda. Kan säga att en ansiktskräm som jag köpte kostar här 475 kr och där 26 € det kallar jag ett riktigt kap!

Sen köpta jag en hel del underkläder på marknaden också jätte billigt, sen var det en hel del andra saker som handlades.

Behöver jag säga att jag solade en hel del?? Vi var på stranden varje dag ( utom den sista ) och njöt, vissa dagar var jag och Jonna där över 6 timmar. Tyvärr var det rätt höga vågor så det blev inte jätte mycke badande men vi doppade oss mycket och vi prominixade efter vattet en hel del.

Semestern var en riktig flipp, vi hade det super bra och vi tog det jätte lugnt, så egentligen är man rätt utvilad ( dock trött just nu ).

Får se om jag kan styra upp en ny mini semester med hela familjen till Mallorca i maj, vill så gärna åka ner ock hälsa på min pappa som bor där. Måste bara försöka hitta en resa till vettigt pris och lika så ett ok boende ( vill hest ha en lägenhetshotel ).
Ringde och pratade med honom när vi var där nere nu och Jonna fick prata med sin morfar för första gången i sitt liv... Alla var glada med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar