3 oktober 2010

Oj!

Skulle städa min dator då jag inte gillar att den är smutsig och låter mer än vanligt. Så jag skurade tagenterna med vatten och yes ( dock med topz ) och torkade av skärmen med fuktig trasa.
Sen kom jag på att man måste ju dammsauga den riktigt för att få bort allt damm mellan tagenterna och i fläkten... Vad händer?? Jo jag dammsugar upp H knappen... Så det var bara till att öppna dammsugarpåsen och dra ut allt i den ( behöver jag nämna att det var skit äkligt?? ) och tillslut hittade jag den, gämt i damm och smuts!

Så nu sitter den på sin plats och jag fick helt enkelt sänka kraften i suget och försöka hålla kvar knapparna samtidigt, för PgDn knappen släppte också men då hann jag med.

Nu är dator ren som aldrig förr och riktigt tyst ( ivarje fall om radion är på ). Knapparna är rena och det är inget skit mellan tagenterna.
Så nu känns det skönt, för det samlas en jävla massa skit på en dator!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar