17 oktober 2010

Det här med vinterkläder...

Ja ha då har ½ oktober gått och det börjar bli kallt och minus grader på natten och morgonen... Var ner i källaren och kollade förra årets overaller och termobyxor, hör och häpna dom fungerar ännu!

Mina tjejer är ju inte dom längsta brudarna så overaller i strl 104 fungerar fortfarande men säkert inte hela vintern ut. Så än så länge behöver vi inte köpa nya och lika så med termobyxorna/vinterjackorna, dom fungerar ännu.

Men det känns förtidigt med overall, det är ju inte minus ännu på dagarna och vad ska man ta till när det är riktigt kallt och man har haft overallen i någon månad??
För själv vägrar jag ta till vinterjackan ännu, den väntar jag och tar fram när det börjar bli riktigt kallt...  Annars så kommer man väl frysa skiten ur sig i jan/feb ( den teorin lever jag i ) om jag redan i oktober tar fram den varmaste jag har.

Jag harat kyla och vet aldrig hur jag sjävl ska klä mig för att frysa så lite som möjligt och hur ska man då göra med ungarna, dom är ju ute bra mycke mer än en själv...

Imorgon ska jag köpa vinterstövlar/kängor till tjejerna, det kan dom allt snart börja med för dom kan ju inte vara som jag och gå i sneakers hela vintern.
har hittat ett par på Åhléns som verkar vara bra och samtidigt inte skit dyra, hoppas dom finns kvar bara.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar