26 augusti 2010

Sjuk....

Varför blir man alltid sjuk när man väl kommer igång och träna?? Man tycker ju att kroppen skulle vara glad för att man rör sig eller hur?

Men icket sa nicke, vaknade igår man öm kropp och snuvig samt huvudvärk men ingen feber... men efter som vi redan är 2 man kort på jobbet och jag skulle ha ett intro så tänkte jag att man kan väl gå och se hur det går. Så sagt och gjort så blev det... Det gick rätt bra fram till att jag på em satt mig i ett möte och plötsligt gick kroppen ut i strejk!
Jag var helt slut och helt säker på att jag hade feber, så när mötet var slut tyckte min chef att jag skulle gå hem...

Lågg nästan hela kvällen i soffan och bläddrade i IKEA katalogen som kom med posten ( samt drömde om allt jag ville köpa ). När väl ungarna hoppade i sängen tog jag mig samman och åt kräftor med Jonas ( som vi bestämde för 2 kvällar sedan och redan hade dom i kylen ).
Det smakade så gott och vi åt upp båda 2 pkt vi hade köpt... Sen drog vi några partier yatzy och efter det gick jag i säng, dock kunde jag inte somna för än efter 00 och var så säker påatt jag skulle stanna hemma och vara super sjuk...

När väl kl ringde 05.40 så mådde jag så mycket bättre, ingen huvudvärk och ingen feber och nästan inge täppt i näsan... Så det var bara att rulla mot jobbet.
Gissa om dom var förvånade av att se mig där ( även om jag inte hade sjukanmält mig... )!
Mår nästan helt bra idag, dock trött efter som jag inte sov så mycket i natt men jag är inte sjukare än igår!
Kan det vara så att kräftorna botade mig ( hahaha ) ??

Hoppas jag nu inte blir sjukare och att jag nästa vecka är helt ok, då kan jag fortsätta att träna och vara glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar