29 augusti 2010

Badhuset is da shit!

Tidigare i veckan lovade jag Ester att vi skulle gå till badhuset i helgen när Jonna var hos farmor. Men igår var jag helt enkelt för seg ( och lite febrig ) för att orka med. Så imorse när jag vaknade mådde jag bättre än vad jag gjort på hela denna vecka, då var det bara till att dra ner badkläderna i ryggan efter en stor frukost och massa sig iväg!

Men det började inte så lysande, då jag inser att mitt acceskort ligger kvar någonstans hemma ( varför är jag så jävla senildement?? )... Men men efter en sms biljett och en station senare var vi på väg.

Väl där så är det snor kallt inne i badhuset och vattet i barnpoolen är fasiken inte heller så jävla varmt ( har för mig att det brukar vara rätt varmt, si så där över +30, har jag fel eller?? ) men vi plaskade på och åkte på frigolitfigurer och jag försökte så Ester att våga hoppa ner från kanten eller doppa huvudet... Men det gick åt helvetet med båda sakerna. Fick henne i varje fall att släppa mig och gå på det grunda själv ( det är 0,7 m där ) och det gillade hon.
Efter som jag är senildement så hade jag glömt både simglasögonen och armpuffarna hemma ( ska skriva upp det på min kom ihåg lista till nästa besök ). Tror hon hade slappnat av lite mer om hon kände att hon flöt lite... Efter att badat oss leds i basängen gick vi till bubbelpoolen som är riktigt varm ( +38 ) och skön. Där värmde vi upp oss och avslutade vårt besök för denna gång.

Både jag och Ester är väldigt nöjda med dagens besök, men shit va trött man blir av att bada lite. Och det fick vi vackert känna av då vi fick prominixa hem efter som jag vägrar betala en till biljett hem ( = 1 station ).

Lilla E somnade när hon gick in på rummet för att leka lite.... Blev väckt av Jonna när hon kom hem och vrålade BUUUUUUUU ( hade sagt till henne att hon kunde smyga in och väcka syrran lite.... ) och sedan fick ett trollspö uppkört i ansiktet ( J var så glad att hon hade köpt det till syrran på loppis igår ).

Nu är vi alla slöa och jag funderar på när vi kan gå till badhuset nästa gång... Passade på att köpa varsin baddräkt till dom som ska bli födelsedagsprez nu när dom fyller 4 i september.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar