4 november 2011

Barnsnack

Idag berättade Lilla J om en kompis mamma tydligen är på rajtantajtan varje helg... För det säger hennes 4 åriga kompis. Kul att han går och säger så om sin mamma på dagis ;)

Lilla J undrade lite var rajtantajtan betyde, vi sa att det är sånt man kan göra på helgen att man tex går ut och dricker lite vin och äter mat eller kanske går ut och dansar.
Då frågade hon vilka i våran familj som ville gå ut på lite rajtantajtan och räknade snabbt in sig och syrran och frågade om vi inte alla kunde gå??

Undra vad mina barn berättar om oss på dagis?

En gång vet jag att hon hade berättat för en fröken när hon var ca 2½ år att hennes mamma brukade kissa på sig. För någon gång när vi hade gått hem från dagis var jag super pinknödig och sa flera gånger att jag var tyvungen att kommahem snabbt så ingen olycka skulle hända... Det tolkades in till att jag nog gjorde det någon gång ;)

Älskar barns snack, funderingar och tankar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar