15 november 2011

Alla dessa utgifter

Bilen behövdes fixas kostade en del, tv gick sönder... Måste vi köoa en ny?? Min mobil fuckade ur i går och minneskortet är tydligen trasigt, trodde jag skulle behöva köpa en ny.
Men som tur var så hade jag hade jag ett exktra kort som jag fick när jag köpte den. Tyvärr så kan jag typ inte få ner alla kort jag hade ipå det trasiga kortet...

Är man så dum att man har ca 300 kort i mobilen och inte laddat ner dom i datorn så är man bra dum (vilket jag tydligen är).
Det är bara kort på det mesta sedan på 1 år och ca 2 mån....
Men jag slipper köpa en ny mobil just mu i varje fall.

Vi måste byta till vinterdäck på bilen, tydligen måste vi nog köpa 1 nytt hjul... Kunde ha varit värre, att köpa 4 st!

Jag måste vaba minst 1 dag i nov då jag ska med Lilla J till dietisten och det besöket tar ca 1½ timme och själv abesöket är kl 10 så hon hinner typ inte tillbaka och jag hinner typ inte tillbaka tills det är dax att gå igen för att hämta.

I oktober har jag bara 3 vab dagar och 1 egen sjukdag... och jag jobbar ju inte heltid. Kommar inte bli mycke pengar denna lön som kommer. Ska nog ta mig en rajd och se vad man kan sälja på tradera ;)

Men det bästa med att inte jobba heltid är att jag hinner träffa mina barn mer och dom dagar jag vabar för alla dessa läkarbesök är att man hinner mysa en hel del då också efter som besöken inte tar hela dagen.

Det kommer alltid att finna in och utgifter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar