8 december 2010

Sjukstuga

Blev väck kl 03 i natt av Lilla J som var helt speedad och pratade kontigheter, kände på en gång att hon var super varm...
Försökte lägga henne i sin egen säng, då hon ville sova hos oss men det går bara inte då hon har stans jävligaste hosta!
Frågade lite om hon frös och då svarade hon ja för pjamasen är en lite kall en fick jag till svar.... Sen föröskte hon verkligen att sova men hon hostar som en kennel med kennelhosta och töstig var hon ver 5 min...
När hon skulle få alvedon ( för jag tänkte att hon kanske skulle bli lite trött av den och slippa febern ) så satte hon den i halsen och kräktes lite... Stackars liten!

Tillslut somnade hon om närmare 05 och då vaknade Lilla E av att det var saga på i rummet och det ville hon verkligen inte lyssna på!
Inte lätt att ha 2 barn i samma rumm när det enna är sjuk.

Så nu hoppas jag att inten annan blir sjuk här hemma, det räcker så bra med 1 barn som är sjuk. Själv måste jag gå på kurs både idag och i morgon så det blir J som stannar hemma med henne.
Förresten så måste jag skrytta lite, Lilla J hade sina glasögon nästan hela dagen på dagis igår och hela kvällen här hemma, tycker hon är sååååå jävla duktig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar