26 februari 2011

Energi!

Vilken energi man kan ha på en lördag.... Somnade rätt tidigt igår, runt 23 + något. Blev väckt 07 ( Lilla E är som en väckarklocka, jag ställer aldrig den om jag är ledig eller jobbar kväll ) och vi åt en mysfrukost med bara lite diskutioner som löste sig efter en stund.

Väl på gympan så träffade jag en gamal jobbar kompis och hennes son, så roligt att känna någon där samt att det var en evighet sedan jag träffade henne.
Efter det körde jag mitt obligatoriska spinningpass, gick hur bra som helst. Kunde lägga på riktigt tungt och jag kände mig ovanligt stark...

Efter det drog jag och trollen hem snabbt som en avlöning och åt lunch hemma, mycke trevligare än att trängas med alla andra på MC donalds eller BK och sen bara äta junkfood. Nu blev det resterna av gårdagens hemma gjorda pizza och sushi för mig.

Efter det har vi haft picknick i vardagsrummet med kaffe/saft, muffins, kakor och popcorn, vi låsades att lampan i taket var sol, paketten gräs och att vi hörde fåglarna sjunga... Ja vi lekte helt enkelt att det var sommar, för vi längtar som fan efter den.

Har marinerat kycklingfiler till middag och gjort en god sås till den och håller även på att baka bröd ( den jäser en sista gång på plåten ). Ungarna ser på en film nu och frossar i sitt lördagsgodis själv funderar jag på att kläma i mig en blod grapefrukt, har fått värsta dille på dom. Och det är vivos fel, dom säljer 4 st för 10 kr... och dom är så jävla goda!

Det känns som jag har överskotts energi idag, får hoppas att jag har det imorgon också för då funderar jag på att dra på postmuseet med tjejerna. Men som sagt i morgon är en annan dag och man vet aldrig hur landet ligger...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar